Zákazník má jasnou představu, které jeho problémy jsou důležité a proč je potřebuje přednostně vyřešit. Pokud jeho logiku pochopíme a nabídneme řešení, které zákazníkovi vyhovuje, uděláme podstatný krok na cestě v procesu vývoje zákazníka (Customer Development).
Našim cílem tedy je, aby náš produkt řešil problém nebo potřebu pro určitou skupinu uživatelů = náš trh (Nalezení zákazníka/Customer Discovery).
Jak toho dosáhneme? Jak hledáme soulad mezi problémem a jeho řešením (problem/solution fit)?
Nejprve vytvoříme podnikatelský model s našimi dohady a doměnkami.
V druhém kroku vytvoříme náš minimální funkční produkt (MVP) a venku u zákazníků a partnerů testujeme v osobních rozhovorech naše chápání jejich problémů nebo potřeb.
V třetím kroku vytvoříme kvalitnější minimální funkční produkt a venku u zákazníků a partnerů testujeme v osobních rozhovorech, zda jim naše řešení vyhovuje.
Na závěr si potvrdíme, zda zákazníci a partneři souhlasí s tím, že řešíme jejich prioritní problém nebo potřebu. Pokud máme prověřený náš celý podnikatelský model, který je životaschopný a škálovatelný, můžeme se pustit do testování prodejů. Pokud ne, vracíme se opět na začátek na podnikatelský model, měníme ho a začínáme znovu.
Tento postup používáme i v implementační metodě PIL (Podnikatelská Inovační Laboratoř), která umožňuje podnikatelům zrychlit cestu od nápadu k podnikání.
Václav Sušeň
Podnikatelská Inovační Laboratoř
PS: Pokud potřebujete pomoci a hledáte aktivního investora kontaktujte mně na www.pilvs.cz