K čemu je dobré porozumět detailně problémům zákazníka?

Zákazník má jasnou představu, které jeho problémy jsou důležité a proč je potřebuje přednostně vyřešit. Pokud jeho logiku pochopíme a nabídneme řešení, které zákazníkovi vyhovuje, uděláme podstatný krok na cestě v procesu vývoje zákazníka (Customer Development).

Našim cílem tedy je, aby náš produkt řešil problém nebo potřebu pro určitou skupinu uživatelů = náš trh (Nalezení zákazníka/Customer Discovery).

Jak toho dosáhneme? Jak hledáme soulad mezi problémem a jeho řešením (problem/solution fit)?

Nejprve vytvoříme podnikatelský model s našimi dohady a doměnkami.

V druhém kroku vytvoříme náš minimální funkční produkt (MVP) a venku u zákazníků a partnerů testujeme v osobních rozhovorech naše chápání jejich problémů nebo potřeb.

V třetím kroku vytvoříme kvalitnější minimální funkční produkt a venku u zákazníků a partnerů testujeme v osobních rozhovorech, zda jim naše řešení vyhovuje.

Na závěr si potvrdíme, zda zákazníci a partneři souhlasí s tím, že řešíme jejich prioritní problém nebo potřebu. Pokud máme prověřený náš celý podnikatelský model, který je životaschopný a škálovatelný, můžeme se pustit do testování prodejů. Pokud ne, vracíme se opět na začátek na podnikatelský model, měníme ho a začínáme znovu.

 

Tento postup používáme i v implementační metodě PIL (Podnikatelská Inovační Laboratoř), která umožňuje podnikatelům zrychlit cestu od nápadu k podnikání.

 

Václav Sušeň

Podnikatelská Inovační Laboratoř

 

PS: Pokud potřebujete pomoci a hledáte aktivního investora kontaktujte mně na www.pilvs.cz

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • Chcete od nás dostávat aktuální informace nebo užitečné rady a tipy? Jednejte jako aktivní podnikatel a přihlašte se k odběru novinek!

  • Kategorie