V předchozím kroku jsme nalezli skupinu zákazníků, kteří mají reálný urgentní problém a jsou spokojeni s úrovní našeho řešení. Jak zjistíme, že tato skupina představuje pro naše podnikání dostatečně velký trh s platícími zákazníky?
Našim úkolem tedy je potvrdit, že na tomto našem trhu se dá prodávat a je dostatečně velký pro vznik životaschopného ziskového podnikání (Potvrzení zákazníka/Customer Validation).
Jak toho dosáhneme? Jak hledáme soulad mezi produktem a trhem (product/market fit)?
Nejprve se připravíme na prodávání:
V druhém kroku jsme venku u zákazníků a prodáváme. Testujeme vše, co jsme připravili v prvním kroku.
Ve třetím kroku tvoříme základy marketingové strategie (positioning, …).
Na závěr si potvrdíme, zda jsme opravdu připraveni na škálování marketingových a prodejních nákladů. Pokud ne, vracíme se na přípravu na prodávání, měníme ji a začínáme znovu.
Pokud jsme připraveni na škálování marketingových a prodejních nákladů, tak nám zbývá poslední otázka: Je náš celý podnikatelský model životaschopný, opakovatelný a škálovatelný? Pokud ne, vracíme se na proces Nalezení zákazníka (Customer Discovery), měníme podnikatelský model a začínáme znovu.
Tento postup používáme i v implementační metodě PIL (Podnikatelská Inovační Laboratoř), která umožňuje podnikatelům zrychlit cestu od nápadu k podnikání.
Václav Sušeň
Podnikatelská Inovační Laboratoř
PS: Pokud potřebujete pomoci a hledáte aktivního investora kontaktujte mně na www.pilvs.cz