Jak potvrdíme soulad mezi produktem a trhem?

V předchozím kroku jsme nalezli skupinu zákazníků, kteří mají reálný urgentní problém a jsou spokojeni s úrovní našeho řešení. Jak zjistíme, že tato skupina představuje pro naše podnikání dostatečně velký trh s platícími zákazníky?

Našim úkolem tedy je potvrdit, že na tomto našem trhu se dá prodávat a je dostatečně velký pro vznik životaschopného ziskového podnikání (Potvrzení zákazníka/Customer Validation).

Jak toho dosáhneme? Jak hledáme soulad mezi produktem a trhem (product/market fit)?

Nejprve se připravíme na prodávání:

  • stanovíme, jak budeme získávat zákazníky
  • vyrobíme solidní minimální funkční product (high fidelity MVP)
  • vytvoříme prodejní materiály včetně detailního procesu pro prodejce

V druhém kroku jsme venku u zákazníků a prodáváme. Testujeme vše, co jsme připravili v prvním kroku.

Ve třetím kroku tvoříme základy marketingové strategie (positioning, …).

Na závěr si potvrdíme, zda jsme opravdu připraveni na škálování marketingových a prodejních nákladů. Pokud ne, vracíme se na přípravu na prodávání, měníme ji a začínáme znovu.

Pokud jsme připraveni na škálování marketingových a prodejních nákladů, tak nám zbývá poslední otázka: Je náš celý podnikatelský model životaschopný, opakovatelný a škálovatelný? Pokud ne, vracíme se na proces Nalezení zákazníka (Customer Discovery), měníme podnikatelský model a začínáme znovu.

 

Tento postup používáme i v implementační metodě PIL (Podnikatelská Inovační Laboratoř), která umožňuje podnikatelům zrychlit cestu od nápadu k podnikání.

 

Václav Sušeň

Podnikatelská Inovační Laboratoř

 

PS: Pokud potřebujete pomoci a hledáte aktivního investora kontaktujte mně na www.pilvs.cz

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů